برخی جکوزی‌ها روی شاسی نصب می‌شوند و به شکل پک کامل، بدون هیچ‌گونه تخریب در محل خود نصب می‌شوند. این جکوزی‌ها، برای استفاده در فضای آپارتمان‌ها و منازل عرضه می‌گردند. به همین علت آن‌ها را جکوزی خانگی می‌نامند. استفاده از جکوزی مزایای بسیار زیادی دارد. بهبود سلامت قلب و عروق، بهبود کیفیت خواب، کاهش دردهای عضلانی، رفع سردرد و غیره، از این جمله هستند. به همین خاطر، خرید جکوزی خانگی، این روزها بسیار پرطرفدار شده است.

اکثرا ما لذت دراز کشیدن در آب گرم را در دریا، استخر، وان حمام یا جکوزی عمومی تجربه کرده‌ایم. حال تصور کنید پس از یک روز کاری شلوغ و رانندگی در ترافیک سنگین به خانه می‌رسید. پس از ورود به منزل، یک ماساژ با آب گرم داخل وان جکوزی می‌تواند حال شما را خوب کند. به این ترتیب خستگی کامل یک روز کاری را از تن به در خواهید کرد. با خرید جکوزی خانگی و استفاده از آن در روزهای پر مشغله، آرامش به ذهن خسته شما باز می‌گردد. حتی فکر کردن به این موضوع هم آرامش‌بخش است.

تاریخچه جکوزی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جکوزی نام یک شرکت تولیدکننده وان‌های حمام گردابی است. این شرکت در سال ۱۹۱۵ تاسیس شد. مانند بسیاری از برندهای دیگر، نام شرکت روی محصول ماند. امروزه هم وان‌های حمام گردابی را با نام وان جکوزی می‌شناسیم. وان جکوزی قبلا در مراکز تفریحی آبی قرار داشت. ولی بعدها بعضی خانه‌ها نیز به وان جکوزی مجهز شدند. امروزه به دلیل روند رو به رشد آپارتمان‌نشینی، جکوزی آپارتمانی برای رفاه حال ساکنین آپارتمان‌ها به بازار آمده است.

انواع جکوزی خانگی موجود در بازار

جکوزی‌های موجود در بازار در شکل و کاربردهای بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. مثلا از لحاظ شکل ظاهری جکوزی‌ها می‌توانند به شکل مستطیل، بیضی یا مربع باشند. همچنین جکوزی‌ها به صورت تک نفره یا دو نفره ساخته می‌شوند. بر حسب اینکه نوع طراحی حمام و محل قرار گیری جکوزی در حمام به چه نحوی است، جکوزی می‌تواند برای کنج، چسبیده به دیوار چپ یا چسبیده به دیوار راست نصب شود. در حالت کلی برای خرید جکوزی خانگی، گزینه‌های متنوعی در بازار موجود است.

اجزای اصلی جکوزی خانگی

برای خرید جکوزی خانگی، لازم است شما با اجزاء این وسیله آشنا شوید. جکوزی‌های خانگی در حالت کلی دارای یکی سری تجهیزات اصلی هستند. شیرآلات، موتور یا پمپ اصلی، لوله‌های هدایت کننده، نازل‌های خروجی، چاهک خروج آب اجزای اصلی جکوزی هستند. در کنار این موارد، جکوزی‌های خانگی برحسب نوع و تنوع در بازار، می‌توانند دارای تجهیزات اضافی نیز باشند. هرکدام از این تجهیزات دارای عملکرد خاص خود هستند. تجهیزات اضافی شامل پنل‌های بغل و جلوی جکوزی، شاسی وان، زیرسری وان، جت‌ها، بلوئر یا پمپ هوادهی در کف هستند.

راهنمای خرید جکوزی خانگی

در هنگام انتخاب و خرید جکوزی خانگی، باید به نکات مهمی توجه کنید. زیرا جکوزی کالایی  لوکس و با قیمت بالا است. در صورت انتخاب اشتباه و عدم رضایت از آن، شما نمی‌توانید به سادگی آن را تعویض نمایید. این کار به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و نصب آن هم زحمت زیادی دارد.

اندازه جکوزی

جکوزی‌ها در ظرفیت‌های ۲ تا ۱۰ نفره طراحی می‌شوند. بر این اساس، ابعاد آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین هنگام خرید جکوزی خانگی، حتماً به تناسب اندازه جکوزی با حمام خانه خود دقت کنید.

سیستم تصفیه آب

برخی از مدل‌های جکوزی، به سیستم تصفیه آب مجهز هستند. اما این مدل جکوزی‌ها به طور معمول بیشتر برای استخرهای کوچک مناسب هستند. اما برخی افراد برای مصارف خانگی هم از این سیستم بهره می‌گیرند.

جت های پاششی

از مهمترین قسمت‌های یک جکوزی خوب، جت‌های پاشش آب در آن است. تعداد و کیفیت این جت‌ها، باید به نحوی باشد که برای فرد آزاردهنده نباشد. در واقع لذت استفاده از جکوزی نیز به همین جت‌های پاشش آب است. چون این جت‌ها، آب را با فشار خارج می‌نمایند و باعث ماساژ بدن می‌شوند. در برخی از مدل‌ها جت‌های آب به دمنده هوا (بلوئر) نیز مجهز شده‌اند. بلوئرها با ایجاد تلاطم در آب، تاثیر ماساژگونه  جکوزی را افزایش می‌دهند.

گرم کن

آب موجود در جکوزی، به دو روش برقی یا گازی گرم می‌شود. گرم‌کن مدل‌های خانگی معمولا برقی است. البته محصولاتی هم وجود دارند که  که فاقد گرمکن می‌باشند. بنابراین لازم است که به یک گرمکن جدا مجهز شوند. در این حالت، حتما به تناسب ظرفیت جکوزی با گرمکن دقت کنید.

محل نشستن در جکوزی

یکی از نکات مهم برای خرید جکوزی خانگی، محل نشستن در آن است. بنابراین حتما باید در هنگام خرید به آن دقت کرد. محل نشستن بستگی به نوع استفاده شما از جکوزی دارد. معمولا برای درمان، مصرف خانگی و یا سرگرمی، حالات متفاوتی از نشستن طراحی شده است. به عنوان مثال، جکوزی‌هایی که دارای محل استراحت هستند، امکان دراز کشیدن عمودی را برای ریلکس کردن فراهم می‌نمایند. در مصارف درمانی، نقاطی از جکوزی دارای ماساژرهای مخصوص برای گردن، کمر و شانه است. برخی از مدل‌ها نیز دارای صندلی مخصوصی هستند. این صندلی تا حدی بدن را خارج از آب قرار می‌دهد.  اما مچ و کف پا با فشار آب در تماس هستند.

قیمت خرید جکوزی خانگی

بهتر است قبل از خرید جکوزی خانگی، از قیمت آن اطلاع داشته باشید. برندهای ایرانی و خارجی برای خرید جکوزی زیاد هستند. همچنین تنوع مدل در جکوزی آپارتمانی زیاد است. قیمت وان جکوزی، به نسبت امکانات و برند تغییر می‌کند. بنابراین جهت خرید جکوزی خانگی، باید برندها، قیمت‌ها و امکاناتی که هر مدل جکوزی در اختیار شما می‌گذارد را بررسی کنید.

موتور وان جکوزی

فرق اساسی بین وان ساده و وان جکوزی، داشتن موتور پمپ آب است. برای اینکه آب با فشار زیادی از جت‌های ماساژور بدنه وان به داخل جکوزی وارد شود، از موتور پمپ جکوزی استفاده می‌شود. در همه برندهای وان جکوزی, برای وان تک نفره موتور با قدرت ۱ اسب بخار و برای وان دو نفره ۱.۵ اسب بخار نصب می‌کنند. شما می‌توانید قدرت موتور را موقع خرید جکوزی خانگی انتخاب کنید. البته درنظر داشته باشید هر چقدر قدرت موتور بالاتر باشد، قیمت وان جکوزی نیز افزایش می‌یابد.

انتخاب شیرآلات

بعضی کارخانه‌های تولید جکوزی، برای هماهنگی جکوزی با دکور سرویس حمام مشتری، اقدام به نصب شیرآلات رنگی روی آن می‌کنند. شما می‌توانید موقع ثبت سفارش، تیپ شیرآلات را هم انتخاب کنید. شیرآلات کروم نسبت به شیرآلات طلایی و رزگلد، ارزان قیمت‎‌تر هستند.

قیمت خرید جکوزی خانگی به چه چیز بستگی دارد؟

در زمان خرید جکوزی خانگی، باید قیمت موارد مختلف را با هم مقایسه کرد. اما قیمت جکوزی به عوامل مختلفی وابسته است که در اینجا به مهمترین ‌موارد آن اشاره خواهیم کرد.

جنس بدنه وان

در حال حاضر به‌روزترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های مورد استفاده در ساخت وان، از جنس آکرولیک است.

شاسی وان

بهترین نوع فلز برای ساخت شاسی، استیل ضدزنگ می‌باشد. قیمت وان‌ها با شاسی ضد‌زنگ بیشتر از وان با شاسی آهنی خواهد بود.

برند کارخانه سازنده

این مورد هم یکی از عوامل تعیین کننده برای قیمت است. هر چه برند معروف‌تر و معتبرتر باشد، قیمت جکوزی نسبت به سایر برندها بالاتر خواهد بود.

زیرآب

در دو مدل اتومات و پدالی بر روی وان‌ها نصب می‌شود. هزینه خرید جکوزی خانگی با زیرآب اتومات، نسبت به جکوزی با زیرآب پدالی بیشتر است. زیرآب اتومات به وسیله یک کلید که روی بدنه تعبیه می‌شود کار تخلیه آب را انجام می‌دهد. ولی زیرآب پدالی، با ضربه پا عمل تخلیه آب را انجام می‌دهد.

لوازم جانبی

لوازم جانبی همراه وان مانند پانل کوچک، دستگیره، زیرسری و غیره در قیمت تمام شده برای خرید جکوزی خانگی تاثیر زیادی دارند.

معرفی برندهای با کیفیت ایرانی

سخن پایانی در مورد خرید جکوزی خانگی

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، لزوم خرید یک جکوزی خانگی خوب در منزل بسیار واضح است. در هنگام خرید جکوزی، باید به مواردی چون اندزه جکوزی، تعداد جت‌های پاششی آب، وجود گرم کن، تمایل به داشتن سیستم تصفیه آب، نوع طراحی محل نشستن و غیره دقت کنید.

باید اشاره کنیم که دمای معمول بدن انسان حدود ۳۷ درجه سانتیگراد است. آب جکوزی همیشه باید از این درجه گرم‌تر شود. اکثر مردم بسته به درجه حرارت محیط، حرارت بین ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد را ترجیح می‌دهند.

امیدواریم این راهنمای خرید جکوزی خانگی، به شما کمک کرده باشد که بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در نهایت هم از استفاده از آن، لذت کافی ببرید و خستگی‌های روزانه و استرس‌های خود را کاهش دهید.

منبع: victoriaplum

اشتراک گذاری :

نظر دهید